Opel chce být druhou nejprodávanější značkou v Evropě

V budoucnu by se automobilka Opel chtěla stát druhou nejprodávanější značkou na starém kontinentu. Na této pozici je nyní americký Ford. Prozatímní šéf Thomas Sedran se tak vyjádřil na Dnu automobilového průmyslu.
Podle Sedrana automobilka zahájila svůj růst, míří na nové trhy, v blízké době uvede na trh nové modely – kompaktní SUV Mokka a minivůz Adam, tento týden pak byla odhalena podoba kabrioletu Cascada. Sedran uvedl, že Opel chce být dvojkou mezi automobilkami nabízejícími osobní vozy v Evropě a být ziskový. Už nedodal, jak toho dosáhne, pouze sdělil, že Opel bude své vozy v budoucnu vyrábět levněji.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Opel je v současnosti třetí nejprodávanější značkou v Evropě po Volkswagenu a Fordu, čtvrtý je Peugeot. Podle informací analytické společnosti JATO Dynamics evropské prodeje Opelu za první tři čtvrtletí letošního roku meziročně klesly o 15,3 %. Jedná se o největší pokles z pěti největších značek na starém kontinentu. Šéf Opelu vyvrátil, že by výrobce opustil koncern General Motors, do kterého náleží.
„Opel je zcela začleněn do koncernu GM a vykonává důležité úkoly v oblasti vývoje výrobků pro rozvoj koncernu,“ řekl Sedran. Sedran tím reagoval na informace, že byl zvažován prodej Opelu do rukou PSA Peugeot-Citroën. GM a PSA ale nakonec zřejmě dají přednost společnému podniku, kterým chtějí snížit své náklady. Prozatímní šéf Opelu dále tvrdí, že do nových modelů, nových motorů a image značky budou investovány miliardy dolarů. Automobilka přitom jen v prvním pololetí letošního roku prodělala 473 milionů eur, což odpovídá zhruba částce 11,7 miliardy korun.