Titulní obrázek


Nový Opel Omega obohatí trh již v roce 2013

Koncem roku 2013 obohatí automobilový trh nová Omega. Nyní bude mít pohon na předních kolech. Standardně zabírá přední náprava už u Insignie, zde má ale Opel také čtyřkolku s elektronicky řízeným diferenciálem od švédského Haldexu. Její instalace do Omegy tak není vyloučena.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Pod kapotou by měl být zážehový vidlicový šestiválec 3,6 l s 225 kW (305 k) a 358 Nm, Spekuluje se také o přeplňovaném V6 2,8 l s 239 kW (325 k) z Insignie OPC spojeném s osmistupňovým automatem. A diesel? Nejspíš dvoulitr se dvěma turby a 143 kW (195 k), který má „blesk“ také ve své v současnosti největší řadě. Samozřejmostí bude standardní adaptivní podvozek s pneumatickým odpružením zadní nápravy, jakož i armáda elektronických asistentů včetně chytrého tempomatu a hlídání vybočení z jízdního pruhu.

Luxusní sedan se představí nejdříve na konci roku 2013. Rozvor je 2,84 m, ale celková délka určitě přesáhne 5,1 m. O kombi se zatím nemluví, ve dvou předchozích generacích Omegy bylo přitom velmi oblíbené. První verze s písmenem A (1986-1994) vynikala špičkovou aerodynamikou. Druhá B (1994-2003) se chlubila navíc příjemně oblými tvary, které byly bohužel předělány faceliftem z léta 1999.